Mår illa

Jag mår illa idag. Ligger i sängen och väntar på att asih ska komma. Jag är ensam hemma. Har sovit bort precis hela dagen. Det behövde jag efter att ha sovit så lite i natt. För ett par timmar sedan steg jag upp och skulle laga lite mat till mig själv, då jag inte ätit på många timmar. Men nät maten väl var klar så kunde jag inte få i mig någonting alls. Mådde bara illa. Jag har rotat runt i huset i jakt på Primperantabletter, men jag hittar inga. Så nu ligger jag på sängen, som sagt, och väntad på att hemsjukvården ska komma så att de kan ge det till mig intravenöst.
Jag har också väldigt ont i magen. Väldigt. Det gör mer ont nu än igår och i förrgår, vid blädderhålen. Och magen känns uppsvälld och utspänd.
 
   Tidigare idag var doktor Charlotta, från asih, här och kollade hur jag mådde. Hon lyssnade på hjärta och lungor, tittade i munnen, klämde på magen och tog blodtryck och intervjuade mig om min min mentala hälsa. Jag kände att det där sista inte är någonting jag vill prata med henne om så jag sa nog att det är lite bättre än vad jag tycker att det är. Jag har ju kuratorn som jag kan vända mig till om jag behöver, och det räcker. 
Charlotta klappar mig på kinden och kallar mig för "lilla Jessicka" och det tycker jag verkligen inte om. Jag ska inte daltas med. Jag är en vuxen människa, en stark människa till och med. Jag är en egen, tydlig person. Det må så vara att hon är drygt tjugo år äldre än jag, men det ger henne inte fog för att behandla mig så. Jag blir upprörd!

Kommentarer
Postat av: ANette

Usch vilken dryg dag du haft! Pyton för den.
Å sicken otympliga kommentar från doktorn. Hon menade säkert väl men ack så fel det kan bli ibland. Men också hos nån annan kanske just den kommentaren är helt rätt, den personen kanske behehöver daltas... Strunta i henne, du vet bäst själv!!

2014-05-27 @ 20:31:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0