Att distrahera sig själv

Jag lekte lite i datorn idag, med bilder av Bella. Dels tycker jag att det är roligt, men mest gjorde jag det för att ha någonting att göra och att tänka på. Det blev ett kollage med bilder huvudsakligen från 2013, men ett par äldre smög sig in också upptäckte jag när jag var klar. (Det vackra röda hjärtat har Bella själv designat i ett ritprogram i min telefon. Jag tycker det ser grymt bra ut). Jag ska göra fler kollage, tror jag.
Jag har mått lite bättre idag. Jag har tvingat mig själv att låta bli att tänka. Så egentligen är det väl fel att säga att jag mår bättre - jag bara känner inte efter hur jag mår. 
Bella kommer att vara hemma imorgon också. Hon hade 39,3 graders feber under eftermiddagen och mådde inget bättre när hon gick och lade sig. Så jag tänkte att, om hon orkar, så ska hon och jag måla lite. Det är också bra som distration. 
Själv slåss jag som vanligt mot en strulig mage, kliande skinn och nu också ju ögoninflammation. Nu gäller det bara att jag inte blir smittad av Bella till på tisdag när jag har min nästa behandling. Visserligen är den här inte lika immunförsvarssänkande som det jag fick tidigare, men hög feber lär väl inte vara de bästa förutsättningarna för att de ska vilja ge mig min medicin. Jaja, det lär ju visa sig om jag blir smittad eller inte.
Det är rätt konstigt annars. Jag har varit ovanligt frisk för övrigt sedan jag blev sjuk i cancern. Visserligen var det den där lunginflammationen i höstas, men annars har jag nog inte varit drabbad av någonting som inte varit en biverkan av något preparat. - inga förkylningar och inga magbaciller. Man kan ju tycka att det borde vara tvärt om. Å andra sidan räcker det bra med de krämpor som är... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0