Att få må bra

Jag får ju cytostatika var fjortonde dag. Senaste gången var, om man jämför med den innan, relativt smärtfri. Jag har kunnat äta i alla fall lite grann varje dag och illamåendet har varit mer diffust. Tröttheten har dock varit väldigt påtaglig.  Positivt är att min smärts har lagt sig sedan jag fick tömma buken på vätska för en knapp vecka sedan.
 
En del stunder mår jag till och med bra och känner mig stark. Tyvärr sammanfaller inte alltid dagar av mental styrka med dagar av fysisk sådan så ofta. Men när de gör det mår jag helt som vanligt och glömmer nästan att jag är sjuk. Det är bra dagar och jag orkar klä på mig ordentligt och sminka mig och göra saker.
 
Sen finns det dagar då jag ligger i soffan hela dygnet, i sunkiga kläder och med min snart helt kala skalle blottad. När Bella kommer hem sätter jag på mig en keps och försöker le.
 
På tisdag får jag ny cyto och hoppas verkligen att den låter mig ha några bra dagar den här gången också.
 
 

Kommentarer
Postat av: Anette

Du är fantastisk Jessicka!! Såklart skör men ändå så imponerande stark.
Tack för igår, det var verkligen en trevlig kväll tillsammans!
Håller tummar för många fler bra dagar innan o efter cyton.
Kram

Svar: Det var verkligen jättetrevligt. Det är vid sådana tillfällen man glömmer sjukdom och skit och bara är. Det är skönt
Jessicka

2013-09-01 @ 21:14:59
Postat av: Tina

Fram för många fler bra dagar
Kram

Svar: Ja. De halvbra duger de med...
Jessicka

2013-09-06 @ 20:07:52
Postat av: Maria

Hej
Äntligen ett blogginlägg från dig.
Har varit här flera gånger.
Det är skönt att läsa att du verkar ha näsan ovanför vattenytan iaf.Du ser oerhört snygg ut på korten du lägger ut.
Jag känner mig så upprörd på dina läkarkontakter, helt sjukt att
De är så nonchalanta och oföretagsamma.
Helt galet att du som patient ska få säga vad du behöver.
Finns det inga privata cancerinstanser där du behandlas humant?
Kul och se lilla / stora Estelle som växer så det knakar.
Tänker massor på er och håller tummar och tår för att du ska få må bra lääääänge!! Kram❤

Svar: Tack Maria!Jo, jag hade ingen aning om att det var så här illa ställt med svensk sjukvård. För det jag upplever går många andra svårt sjuka också igenom. Det känns så sorgligt - att läkarna bestämmer sig för att låta en dö när man inte ens är fyrtio - för att det inte är ekonomiskt att ens försöka göra seriösa insatser för att förlänga mitt liv.

Jo, Estelle känns mer och mer som en tonåring för varje dag. Ändå är hon bara en skör liten sjuåring. Jag hoppas iaf få finnas för henne några år till. Och det är nog det som göra att man orkar trots allt.
Jessicka

2013-09-12 @ 11:29:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0