Hemsjukvården

Nu kommer de inte förrän på fredag - asih. Det står för avancerad sjukvård i hemmet. Och jag är väldigt kluven till dem. De kommer hit och tar blodprover på mig och lämnar mediciner, gratis. De har också kuratorer, sjukgymnaster och .... Knutna till sig dom kommer hit om jag vill.
Det är service hela vägen. Jag kan ringa dem mitt i natten om jag vill.
Men, de ringer jämt känns det som. Sköterskorna för att fråga vad jag behöver i medicinväg och läkarna för att kolla hur jag mår. Och grejen är att det förvisso är skönt att slippa åka till sjukhusen för att ta prover, men jag BEHÖVER ärenden för att inte bli liggande i soffan hela dagen. Nu behöver jag egentligen inte gå upp förrän 13:30 för att hämta Bella. Och det är inte alla dagar. 
De dagsr asih kommer så gör de det mellan 09:00 och 12:00, så då måste jag hålla mig vaken den tiden, vilket ju gör mig skittrött på eftermiddagen.
 
Lite, kanske obefogat, gnäll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0