Jag repeterar: coloncancer it is

En diagnos. Till slut. En färdig en. Inte som förra gången. Nu vet de, läkarna. Och nu vet jag. Tjocktarmscancer. Med överväxt till äggstockarna. Min tumör når till ovanför naveln när jag ligger ner. Det är som att vara gravid i femte månaden. Jag ser gravid ut. Kommer få frågan vilken dag som helst... Och det kan ju komma att bli lite halvjobbigt för den som ställer frågan. Inte på samma sätt som när svaret bli "Nä, jag är bara tjock, ditt pucko". För att få tillbaka "Nej, jag är inte med barn. Jag har en väldigt stor cancertumör i magen." är nog tillräckligt för att göra vem som helst ställd. Jag vet att jag fortfarande är väldigt sjuk. Och jag vet att det blir en fajt mellan mig och den där knölen. Cancern har potential att död mig på lite sikt, men idag är jag glad och lättad. Och om en stund ska jag hämta världens vackraste Bella från skolan och tala om för henne att doktorn sa bra saker. Sedan blir det en timme på gymet drygt. För nu är kriget i full gång och nu känns det faktiskt lite som om det är jag som har tjuvstartat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0