Och så kom de

Redan vid halv nio i morse ringde doktorn.
Hon nämnde bara en cancermarkör trots att hon fått alla svar, så jag får väl förutsätta att de andra var helt ok. Dock var det ett då, som var aningen förhöjt. Gränsen var 35. Jag hade 69. Den höjningen är tydligen så liten att den kan bero på inflammation eller ägglossning. Finns människor som har över 2000, sa doktorn. 69 betyder alltså inte definitivt cancer. Det betyder "Kan antyda cancer".
Så jag antar att det borde vara lugnande.
Men så började kinderna kännas varma framåt eftermiddagen - ett cancersymptom. Och jag kände en ångest krypa fram i kroppen. Det fanns, när jag googlade det ingen vidare info om fenomenet på svenska. Vad jag dock kunde utläsa på engelska så borde det gett förhöjda värden av vissa hormoner. Och jag får väl förutsätta att doktorn tog de proverna också.
Som alltid när jag undrar något över nåt som händer i min kropp slog jag upp de preparat jag äter på fass.se och hittade att Loperamide kan ge hudrodnad och nässelutslag. Jag har tagit 3 tabletter idag, vilket är mer än jag brukar. Och den sista tog jag cirka en timme innan värmekänslan i kinderna kom... Kan alltså vara det lika gärna som cancer.

Kanske borde jag bara släppa allt sånt här tills jag faktiskt vet, men det är svårt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0