Lyftknutorna anfaller

Snälla hjälp! ekar det i huvudet på morgonen idag. Jag hittar nya lymfknutor hela tiden nu. Inte körtlar, utan knölar i lymfkärlen där inga knölar ska vara. På bröstkorgen och på benen. Vad fan väntar de på!!!! Operera mig! Ge mig cellgifter! Jag kommer hinna dö i väntan på dem! Och läkarna jag ska träffa idag har inget med det här att göra. Hur ska jag kunna ringa och förklara läget när min doktor inte är där?! När det är så aktivt i lymfan så kommer det snart sitta i flera organ. Så hjälp! Gör nåt!

Kommentarer
Postat av: Tina

Måla inte fan på väggen än Jessica, när jag läser om hur du har mått och känt tidigare så får jag uppfattningen av att du är lite som jag. Mottaglig för intryck från kroppen... kanske lite mer än andra. Så brukar de som lider av dödsångest känna, och jag har haft min sen 15 års åldern. Märker sånt som kanske skulle gått andra förbi. Att du har svullna lymfkörtlar kan bero på att du har feber , ev. nån annan infektion i kroppen plus allt du går igenom som stressar kroppen. Ditt immunförsvar har högsta beredskap,kan också vara bra. Hellre åt det hållet än att det är cool lugnt och det släpper förbi allt som finns. Jag tänker på dej mycket nu, det som var din värsta mardröm är min värsta mardröm och nu känner jag hur påtagligt nära allt blev helt plötsligt. Mycket antioxidanter så att de fria radikalerna som bildas kan neutraliseras. Onödigt att sånt sliter på kroppen i onödan när den har fullt upp med annat. Njut av påsken Jessica, tänk på att när de sätter in medicinen så kommer den att gå på de som cirkulerar runt också. De hinner inte etablera sig så fort. Håller tummarna för att den lilla förändringen som de sett i levern inte har med de andra förändringarna att göra. Om det är nån tröst så har jag en bekant som de också hittade en förändring i levern på, och den var helt ofarlig. Kanske kan vara ett ljus i mörkret under helgen. Kram till er alla

Svar: Jo, du har nog rätt i mycket där, Tina. Jag var också typ 15 när hypokondrin kom krypande. Jag har nog haft cancer tjugo gånger i mitt liv och ett gäng hjärntumörer och hjärtfel. Jag känner efter mycket och ofta. Kan varenda millimeter av min kropp utantill, kan en massa om sjukdomar och symptom.Och ja, du har rätt - att stressa upp sig är otroligt tärande. Sedan jag fick veta att det är en, max två, förändringar i levern så är jag lite lugnare. Att gå i skogen idag gjorde gott också.
Tack för uppmuntran!
Jessicka

2013-03-28 @ 16:11:14
Postat av: Tina

Vi är väldigt lika märker jag, diagnosernas okrönta mästare. Min morbror dog dessutom i gallvägscancer när han var 42. Mormor i samma ett par år efter. Du kan ju gissa hur mycket jag känner efter runt höger revbensbåge. Alla prover/provsvar analyseras i minsta detalj, och det känns bara som att jag går och väntar på att det ska slå till. Det är lättare sagt än gjort att skaka av sig sådana tankar. Men iallafall tror jag att det är bättre att vara överkänslig... inte för psyket kanske. Men för kroppens skull. Jag fick bröstsmärtor av min rökning..vips tog jag inte ett bloss till ;)

Svar: Haha, ja. Kanske finns en riktigt bra förklaring till varför jag läser dina fb-inlägg och tycker att du är cool och har väldigt sunda tankar och åsikter. Vi kanske helt enkelt är väldigt lika.Mitt tydligaste minne av dig är annars när vi en gång i blötbergsskolan fick se en förlossningsfilm (känns en aning ogenomtänkt att visa för mellanstadiebarn) och att du reagerade väldigt kraftig och aldrig skulle ha några barn. Minns att jag tyckte väldigt synd om dig.

Jag har faktiskt varit bättre i min hypokondri sedan jag blivit sjuk i crohn. Kan bero på att man ständigt kollar delar av mig i alla fall. Annars tror jag att den kommer sig av att mamma alltid pratade sjukdomar vis middagsbordet när jag var liten. För ingen i min släkt har haft cancer. En och annan hjärtinfarkt förvisso, men det känns inte lika läskigt.
Din kommentar om vännen som hade godartad förändring i levern hjälpte mig att hålla tankar i styr under påsken, tack!
Jessicka

2013-03-31 @ 03:10:22
Postat av: Tina

Tack för dina rara ord, och det känns bra att kunna hjälpa till att gräva fram lite positiva tankar som kan vara till hjälp för psyket.
Jasså den där filmen hade jag förträngt, hiskeliga påhitt. Var säkert därifrån jag fick min rädsla för allt som gör ont, blöder och är farligt. Skönt, då kan jag skuldbelägga dem så är den saken ur världen ;)))

2013-04-01 @ 00:23:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0