Idag har jag mått bra

Gårdagen tillbringade jag i soffan. Ordern var att efter biopsin ta det lugnt. Jag får inte lyfta tungt än på några dagar men idag har jag orkat röra mig. Jag har varit ute med Bella och en stund ensam också. Vi har haft besök och jag har varit ganska lugn i mina tankar. Det var jag i och för sig igår också, men då hade jag väldigt ont. Idag är jag fortfarande tröstad av tanken på att det inte är riktigt så illa med min lever som jag hade befarat. Jag sov mycket i natt. (Har fortfarande inte hämtat ut sömntabletterna). Jag har inte haft så ont och feber har lagt sig. Idag har jag mått ok. Och ok är bra för att vara nu.

Kommentarer
Postat av: Susen

Kul att höra att du haft en någorlunda bra dag trots omständigheterna. Har dom sagt när du ska då svaret på biopsin? Ta hand om dig!

Svar: Nej. Jag har ingen aning om när svaret kommer. Jag frågade sköterskorna om de trodde att det skulle ta extra lång tid med tanke på att de verkade ha mycket att göra, men det trodde de inte. Hoppas att det kommer innan fredag iaf.
Hur mår du nu? Är alla krämpor över?
Jessicka

2013-03-31 @ 16:05:18
Postat av: Susen

Jag kämpar på med mitt. Men det känns som en droppe i havet i jämförelse :/ Känner igen många av känslorna som du beskriver (även om dom uppstått i helt annat sammanhang) och det gör så ont att läsa dom... Jag hoppas att du får något från läkaren snart som du kan ta fast i. Ett litet hopp som ger dig mer kraft och ork att kämpa vidare och må lite bättre. Du har många som hejar på dig iallafall!! :)

Svar: Nä. Man får sina duster med livet och döden. Jag försöker alltid se allting som om det är erfarenheterna som berikar livet - både de positiva och negativa. Det går, uppenbarligen(!), inte alltid. Men förr eller senare är det nog där man måste landa för att orka. Läkaren idag ingav mig mycket hopp och idag ler jag på riktigt för första gången på ganska länge - mitt medvetande är med i leendet.
Jessicka

2013-04-02 @ 17:31:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0