Det svänger verkligen

I ena stunden känner jag mig som om jag redan är dödsdömd. Som om vi pratar en månad eller två. Och i nästa stund så känns det så självklart att jag kommer att fixa det här.
Men de här timmarna är tveklöst de värsta - när man vaknar och minns. Och när jag sitter ensam vaken och känner att kroppen gör ont.

Igår skrev jag ett inlägg som verkar ha fallit bort. Det är synd. Det var mer positivt skrivet.
Cancer är en diagnos. Det är en sjukdom. Det är, än så länge, inte ett besked om att man ska dö. Många av de kommentarer jag får från vänner och bekanta kan verkligen skicka en åt det ena eller det andra hållet. När människor skriver att jag är stark och att jag kan vinna så tänker jag att de har rätt. Man borde ha en personlig "peppare" som var med en dygnet runt. En cancercoach. Allt borde inte falla på dem som också har det jobbigt nu. Jag undrar hur M mår?

Min mamma och pappa var här igår. De var ledsna och det gör mig först lite rädd att möta sorgsenhet. Jag får för mig att människor är ledsna för att de vet att jag ska dö. Men ja, som mamma sa så är nog många ledsna för att de vet att det är tufft det som väntar och för att de nog lite förstår att jag är otroligt rädd just nu.

Kommentarer
Postat av: tina

Nej det stämmer inte, man är ledsen för att du ska tvingas gå igenom något sånt här när du har hela livet framför dig. Operation, cellgift, trötthet och ångest. När det snart är sommar och ni borde vara på stranden och ute i naturen för att njuta av livet. Se till att äta upp dej rejält så kroppen har reserver att ta av i de stunder då du kanske saknar matlust. Kram till er.

Svar: Tack Tina!Jo, för jag tänker inte dö bara så där, inte utan att ha uppbådat allt motstånd jag förmår. Och jag tror att de flesta som känner mig vet att jag brukar få som jag vill i slutändan. Så nej, jag ska nog inte förutsätta att alla ser mig som dödsdömd. Jag vet att jag har en enorm styrka inom mig.
Och äta upp mig... Jag har nog iaf en sådär 15 kilo till övers redan nu. Men jag ska försöka att inte gå ner dem i första taget i alla fall och se till att få i mig energi att orka klara varje dag.
Jessicka

2013-03-24 @ 11:05:58
Postat av: tina

Din mamma har alltså rätt i det hon sa.

2013-03-24 @ 11:07:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0