Utkast: Apr. 14, 2013

Idag har jag känt mig piggare och haft mindre ont. Faktum är att det enda smärtstillande jag har i kroppen just nu är en ensam Panodil Zapp. Jag gick nyss en kort promenad på 1,5 km. Orkesmässigt hade jag kunnat gå det dubbla utan problem, och det var skönt att känna, men jag hann inte. Jag gick 100% upprätt och spände till och med magmusklerna lite extra. Jag tror att graden av smärta till viss del beror på punkt i menstruationscykeln. Och i så fall är det skönt för då har jag några dagar framför mig där det inte kommer att göra jätteont.

Det har varit en aktiv dag. Lite innan 09:00 i morse åkte vi till storvretabadet så att Bella kunde gå på simskolan. Sedan vidare in till stan och NK för att kolla tofflor och andra grejer inför sjukhusvistelser. Vi parkerade i ett garage några hundra meter bort och i vanliga fall hade det känts hyfsat nära. Nu kom jag att betrakta det som lite inbyggd motion.
Lunch åt vi på Friday's på andra sidan gatan. Jag försökte att beställa något åt det nyttigare hållet och valde en broccoli och ostsoppa. Tyvärr visade det sig snarare röra sig om flytande ost med något stänk av grönt i. Inte gott!
Och sedan hem för att ta emot besök och fika lite. Efter det var det dags för middag och jag tog en promenad medan M åkte för att handla pizza och Bella stannade hemma ensam.

Och nu sitter jag här och är lite halvtrött. Morfinet har gått ur kroppen och jag känner mig fysiskt mycket starkare än igår.
Däremot går jag ner i vikt nu. Hur glad hade man inte blivit över det vilken annan gång som helst i livet. Men inte nu.
Jag vet inte vad eller hur jag ska äta för att få i mig lika många kalorier som tidigare - för jag vill ju äta nyttigt nu. Grädde på morötterna?
Nötter kan kanske vara en bra idé. Att vräka i sig socker skulle dock kännas otroligt dumt. På ks hemsida står det att man hellre ska ha marmelad än skinka på mackan dock - för kött är inte heller bra... Det är en djungel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0