Stress... (eller, tick-tack)

Just nu känner jag mer stressad, nervös och orolig igen. Jag kan höra orden den förra läkaren som ringde till mig sa. "För tiden går nu", sa hon. Och ja, man kan väl tycka att det är bra att doktorerna har fått upp ögonen för det också... Och nä, det behöver inte betyda någonting annat än just att det är lite bråttom. Men, när man är pessimistisk så blir de där orden väldigt snabbt till funderingar kring om hon kan ha menat att det snart är för sent att hjälpa mig. 
"Det ska gå fort nu", har de lovat i snart ett par månader. Och nu får en läkare det att kännas som om det kanske inte är mycket tid kvar. 
För ingenting har gått fort. Det är bara den här sista etappen nu där det inte känns som veckor mellan bokning och resultat.
Sex dagar kvar tills de bestämmer vad som ska göras. Sex dagar kvar tills jag får veta... Och, "tiden går nu".
 
Ska försöka vända tankarna lite, men idag blir det nog svårt. Går fortfarande mycket upp och ner..

Kommentarer
Postat av: Anette

Även dåliga dagar tar slut och imorgon är en ny dag! Kram

Svar: Så sant. Idag har det varit mycket smärta och det påminner en liksom hela tiden om att de där tumörerna finns och växer.Men att äta nyttig mat och att vara lite aktiv i vardagen (i den mån man förmår) gör mycket gott för det mentala.
Jessicka

2013-04-11 @ 19:27:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0