Myshelgen

   När sköterskan från kvinnokliniken i Solna ringde mig i veckan uppmanade hon mig att se till att göra sådant jag ville hinna med nu och att ta vara på tiden under kommande vecka. Det var lite därför jag ville ha Bella hemma hos mig under torsdagen och fredagen trots att det för min del innebar mindre sömn och störda rutiner, i den mån jag kan ha rutiner. Det var mysiga två dagar, även om vi blev osams ett par gånger också. Men det är väl egentligen lite det jag är ute efter också  - att det skulle vara som vilken annan dag som helst. Att hinna med vardagslivet.
 
   Vi, M, Bella och jag, har under de senaste dagarna pratat om att göra någonting riktigt kul i helgen. Någonting som vi ska kunna  minnas och längta efter att få göra om när jag mår bättre. Problemet är att det inte finns massor att ta till en regnig dag i mitten av april och med ganska kort varsel. Vi har diskuterat olika badhus och letat shower och teatrar och musikaler. Men just nu går ingenting som känns tilltalande för alla tre i familjen. Så då landade vi i alla fall i att Bella fick bestämma. Det är förmodligen sista helgen hon kan göra någonting kul med mig på väldigt länge. Så vi kommer åka till Tom Tits om en dryg timme och sedan kör vi nog på en mysig kväll hemma. Det blir inte så stort och märkvärdigt. Men jag orkar inte heller så mycket just nu.
 
   Det känns konstigt. Jag vet fortfarande inte vad som händer under nästa vecka. Eller, med tanke på att jag har läkarbesöket på onsdag - det där jag får veta vad som ska göras med mig, så är det väl mer rätt att säga att jag inte har en aning om hur mitt liv ser ut om en vecka, om två, om två månader... Är jag hemma eller på sjukhus. (Och dagar som det här så undrar jag om jag ens lever om två månader).
   Är Tom Tits ett avstamp som räcker, funderar jag. Jag hade velat åka iväg någonstans. Men eftersom jag måste välja mellan att ha svåra smärtor eller att vara väldigt, väldigt trött på grund av morfin så vore det kanske inte värt att sats på någotning större.
   Jag känner alltid sånt stort behov av att allt sånt där ska bli så bra som möjligt. Och blir lätt besviken. Jag ska försöka att inte hamna där idag. Det viktiga idag är inte upplevelsen i sig, utan att få en bra dag med Bella och M. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0