Hej, jag heter Jessicka. Jag har cancer.

Oj, vad jag var oförberedd på vad som väntade på Ks i Solna. I kallelsen stod det att jag skulle komma för att planera operation. Min man var med som stöd och extra öron.
 
Jag orkar inte skriva en massa nu. Men jo, jag fick mina besked. Doktorn sa att jag kommer få leva i många år med den här sjukdomen, att det kommer bli tufft. Hon sa att jag sannolikt får se Bella växa upp, men förmodligen inte träffa så många av mina barnbarn.
 
Jag vet inte hur jag ska förhålla mig till allt. 10-15 år, om jag kämpar, känns som något jag kan stå ut med. Då får jag det som var det allra viktigaste - jag får finnas här för mitt barn.
 

Kommentarer
Postat av: Anette

Fuck cancer!!!

Svar: Jaha! Ja!!!Fy fan vad stark jag tänker bli nu. Jag äter mina egengroddade mungbönor och är just nu inne på den fjärde kilometern av dagens promenad. (Men fan vad ont i äggstockarna det gör att gå!)
Jessicka

2013-04-02 @ 14:26:16
Postat av: Susen

Jaa! Fuck den där jävla skitcancern!!
Du får kämpa på Jess! Om några år har förhoppningsvis forskningen gått ännu mer framåt så du kan få mer hjälp. Det väljer jag att tro på!
Heja dig!

Svar: Ja. Det är lite så jag tänker - att det ju kommer nya saker. Man har tydligen inte ens börjat använda målsökande antigener i Sverige och det finns ju alldeles runt hörnet. Så om läkaren kan säga att jag har flera år att leva nu så kanske de till och med kan bli fler.
Jessicka

2013-04-02 @ 17:22:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0