Förnekelse?

Just nu mår jag så dåligt och är så full av ångest att jag allvarligt funderar på att helt och hållet strunta i att tänka på att jag är sjuk de stunder jag kan. 
Frågan är om det gör mer skada än nytta? Men att hela tiden gå runt med förtvivlan och rädsla kan väl knappast heller vara bra?
Om jag bara blundar för hur illa det kan vara och bara försöker att finnas och andas fram till på onsdag - liksom skjuter det framför mig tills dess... Vad skulle det skada? Om jag bara vägrar att släppa fram de där allra mörkaste tankarna... Försöker, bara i ett par dagar, att låtsas att jag är ok. Så att kroppen och själen får en kort stunds vila från stressen. 
   För uppenbarligen kan jag inte bryta ihop helt heller just nu. Försöker för att liksom lätta på trycket, men det går inte.
Självbedrägeri kanske är att välkomna i lagom doser?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0