Coloncancer, it is

Det ringde precis en läkare. En som jag aldrig pratat med tidigare. Hon ringde från kvinnokliniken.
   - Vi har fått svar på biopsin, sa hon efter att ha presenterat sig. Och den bekräftar att det rör sig om cancer. Och allt tyder på att det är en coloncancer.
Så ja, jag är väl fortfarande för ung för att få äggstockscancer...
 
Det som händer härnäst är att man ska ha en konferens. Igen(!). Där ska man diskutera om man ska inleda med kirurgi eller om det blir cellgifter och strålning till att börja med. Max två veckor skulle det ta... Undra hur många gånger jag har hört det där nu? "Max 2 veckor", "Max 3 veckor" hit och dit. Hittills har inget rymts inom utlovad tid, känns det som.
 
Jag skulle få morfin också. Det är bra. Då kan jag börja röra mer på mig igen. Och en sköterska ska ringa mig under dagen. Känns bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0